Werkgevers

Wat is service? Wat houdt het woord nog in anno 2015?

Ik heb het woord gegoogeld en las: alles wat een ondernemer doet voor een klant na een aankoop.
Een oud werkgever van mij gaf de volgende definitie: service is dat wat je krijgt zonder ervoor te betalen, al het andere is dienstverlening.
Dus service is iets wat extra geleverd wordt zonder dat de klant hier om gevraagd heeft en niet voor betaald behoeft te worden?

De uitspraak; wij zijn iets duurder want wij verlenen extra service; klopt dan ook niet. Het woord service wordt dan als synoniem gebruikt voor dienstverlening en juist het kenmerk van dienstverlening is dat er betaald wordt voor de geleverde diensten.
Het is dan ook logisch dat er verwachtingen zijn over het geleverde. Maar wat als niet duidelijk omschreven is wat er verwacht mag worden? Acht Uitzendburo bv. wil heel duidelijk zijn over dat wat zij levert.

Acht Utzendburo bv. levert u:
                          1. de dienst van vakbekwaam inleenpersoneel
                          2. de zekerheid van het naleven van alle wet en regelgeving
                          3. 24 uurs telefoondienst
                          4. heldere facturatie
Acht Uitzendburo bv. verleent service in de vorm van een luisterend oor voor uw slagersproblemen en een paar extra ogen voor het objectief bekijken van uw slagerijafdeling.
Acht Uitzendburo bv. staat synoniem voor zekerheid en vertrouwen, geen loze kreten over service maar gewoon doen wat we beloven. Dat is service anno 2015.